Monday 4 December 2006

Τεχνολογίες Διαδικτύου – Επανασχεδιασμός εταιρικών διαδικασιών μέσω διαδικτύου


Το Internet συνδέει παγκοσμίως εκατομμύρια υπολογιστών, οι οποίοι ανήκουν σε μικρότερα τοπικά δίκτυα, με ένα διαφανή τρόπο.

Ξεκινώντας από την διασύνδεση των πανεπιστημίων και προχωρώντας στην χρήση των πρώτων υπηρεσιών, όπως το email και το world wide web σαν βασικό εργαλείο πλοήγησης, έφτασε σε μια πραγματικά ώριμη κατάσταση από τεχνολογική, οικονομική και κοινωνική άποψη που εκφράστηκε με προηγμένες υπηρεσίες, έμφαση στην πληροφορία και κάθετες υπηρεσίες, όπως e-banking ή e-government (το κράτος ανακάλυψε τον τρόπο να εξυπηρετεί καλύτερα τον πολίτη του). Η πληροφορία σε οποιαδήποτε μορφή, δομημένη – αδόμητη, γίνεται «ο βασιλιάς», αρκεί να είναι «εκεί έξω».

Κάπου εκεί συνέβη αυτό που όλοι γνωρίζουμε σαν «φούσκα» του Internet. Η αξία του υπερεκτιμήθηκε οικονομικά, κοινωνικά, πολιτισμικά και απαξιώθηκε απότομα.

Παρ’ όλα αυτά, ούτε οι ανάγκες που οδήγησαν εκεί αλλά ούτε οι τεχνολογίες που φτιάχτηκαν για να τις ικανοποιήσουν, σταμάτησαν να υπάρχουν και να εξελίσσονται.

Αμέσως μετά, ξεκίνησε η αναζήτηση για το πώς θα μπορούσε να γίνει η βέλτιστη εκμετάλλευση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, του Διαδικτύου και του Ιστού, ούτως ώστε να βελτιωθεί η επιχειρησιακή διαδικασία. Συγχρόνως, το ενδιαφέρον στράφηκε στην ανάπτυξη αρχιτεκτονικών συστημάτων μέτρησης της απόδοσης των επιχειρησιακών διαδικασιών που ευθυγραμμίζουν τις επιχειρησιακές πρακτικές με τους εταιρικούς στόχους.

Σήμερα, το Διαδίκτυο αποτελεί μια εξαιρετική πλατφόρμα ανάπτυξης. Οι υπολογιστές, τα κινητά τηλέφωνα και πλήθος άλλων τρόπων επικοινωνίας συνθέτουν, µέσω ολοένα και ταχύτερων δικτύων, ένα περιβάλλον σαφώς πιο ενδιαφέρον και διαδραστικό από αυτό που παρείχε στις προηγούμενες γενιές, η διάδοση και χρήση εφευρέσεων, όπως το τηλέφωνο, το fax κ.α.

Η ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών Διαδικτύου στα σύγχρονα συστήματα λογισμικού αλλά και η φροντίδα των παραδοσιακών ανησυχιών της επιχείρησης για την αύξηση της αποδοτικότητας σε συνδυασμό με τις διαδικασίες και τις δραστηριότητες αυτοματοποίησης, λειτουργούν ως κεντρικός άξονας για τη βελτιστοποίηση των επιχειρησιακών διαδικασιών.

Τα σύγχρονα συστήματα λογισμικού θα πρέπει να ενσωματώνουν ή να μπορούν εύκολα να υποστηρίξουν υπηρεσίες, όπως Web sites, Portals, e-Commerce, s-Commerce (social commerce, εμπορικές κινήσεις που δρομολογούνται από τις σχέσεις των μελών μιας online κοινότητας), Communities, Rich media repositories, Auction portals. Ο πελάτης ή ο συνεργάτης παρακολουθεί on-line την συναλλακτική του κίνηση, τις εκκρεμείς παραγγελίες του, το υπόλοιπό του, έχει την δυνατότητα να παραγγείλει άμεσα και είναι ενημερωμένος κάθε στιγμή για την πορεία των θεμάτων που των αφορούν.

Με Web τεχνολογίες όπως web services, personalization εμφάνισης και περιεχομένου, RSS και XML σαν μέσο ανταλλαγής πληροφορίας μεταξύ των διαφόρων modules και συστημάτων, τα στοιχεία δεν τυπώνονται απλά αλλά αποστέλλονται άμεσα στον παραλήπτη που αφορούν. Αυτός δε χρειάζεται να τα επαναπληκτρολογεί αλλά εισάγονται άμεσα, με επιβεβαίωση, στο δικό του προηγμένο σύστημα λογισμικού.

Web πρακτικές σε τομείς όπως, new version deployment, mutli-tier αρχιτεκτονικές και mash-ups επιτρέπουν στον τελικό χειριστή να έχει πρόσβαση εύκολα και άμεσα σε νέες εκδόσεις, αναφορές προβλημάτων και e-support. Η υποστήριξη γίνεται σε πραγματικό χρόνο την ώρα που υπάρχει το πρόβλημα. Η φυσική παρουσία τεχνικού στο χώρο της επιχείρησης, με το χρόνο και το κόστος που αυτό συνεπάγεται, σταδιακά θα αποτελέσει παρελθόν.

Η εφαρμογή φιλοσοφιών smart clients σε συνδυασμό με web user interface, όπως απλά user interfaces, γρήγορη ανεύρεση, hyper-linking, Back-Front navigation, home pages, summarizing pages, web part δίνουν την δυνατότητα ακόμη και σε μη εξοικειωμένους χειριστές να είναι άμεσα παραγωγικοί.

Χρήση περιφερειακών web υπηρεσιών, όπως Customer portals, Dealer portals, User communities, Forums, Knowledge bases, Document repositories, External resources, Targeted advertisements, Mail integration, SMS integration, Chat integration: η λήψη ενός SMS από το σύστημα λογισμικού μπορεί να εκκινήσει σειρά ενεργειών όπως καταχωρήσεις, ενημερώσεις, εκτυπώσεις, αλλά και η πραγματοποίηση μιας ενέργειας καταχώρησης, μεταβολής, διαγραφής, κ.τ.λ μπορεί να εκκινήσει σειρά γεγονότων, όπως αποστολή SMS, emails κ.τ.λ.

Σύγχρονα μοντέλα διάθεσης λογισμικού, όπως :

  • «Try before buy», το οποίο παρέχει τη δυνατότητα πλήρους χρήσης (όχι Demo) προηγμένων συστημάτων λογισμικού. Η επιχείρηση μπορεί να το δοκιμάσει σε κανονική κλίμακα πριν προβεί σε αγορά.
  • ASK (χρονομίσθωση αντί αγοράς), όπου δεν απαιτείται η αγορά για την πλήρη εκμετάλλευση προηγμένων συστημάτων λογισμικού. Η επιχείρηση πληρώνει μόνο για όσο χρονικό διάστημα τα χρησιμοποιεί.
  • SaaS (Software as a Service), όπου δε απαιτείται ούτε αγορά, ούτε χρονομίσθωση λογισμικού αλλά και ούτε ισχυρά υπολογιστικά συστήματα για βάσεις δεδομένων, backup κ.τ.λ. Χρειάζεται μόνο μια σύνδεση στο Διαδίκτυο και ένας απλός υπολογιστής για να γίνει download και να λειτουργήσει ο Smart Client. Τα υπόλοιπα τα αναλαμβάνουν οι κατασκευαστές και παροχείς λογισμικού.

Παράλληλα, χαρακτηριστικά για blogging και RSS δίνουν σε εταιρικούς χρήστες και συνεργάτες νέες δυνατότητες συνεργασίας και ανταλλαγής πληροφοριών μέσω ασφαλούς περιβάλλοντος.

Τα σύγχρονα συστήματα λογισμικού οφείλουν να λειτουργούν ως πλατφόρμα ανάπτυξης της επιχείρησης, υιοθετώντας Web2.0 λύσεις ενταγμένες στο κεντρικό μηχανογραφικό σύστημα του οργανισμού και αξιοποιώντας την ενότητα - πλατφόρμα Business Processes, ενότητα που είναι επιλέξιμη και πλήρως ενταγμένη στον κορμό των συστημάτων.
Με αυτόν τον τρόπο, οι λύσεις εκμεταλλεύονται πλήρως όλα τα εμπλεκόμενα στοιχεία της επιχείρησης όπως Συναλλασσόμενοι, Εργαζόμενοι, Αποθήκη, Υπηρεσίες, Δαπάνες, Έργα, Μέσα, Συμβάσεις καθώς επίσης και στοιχεία Κόστους & Χρόνου (που ούτως ή άλλως τηρούνται στις διάφορες ενότητες του συστήματος) και επιλύουν με δραστικό τρόπο ζητήματα job costing σε όλες τις ενέργειες που διαχειρίζεται το σύστημα.

Η διαλειτουργικότητα που επιτυγχάνεται είναι ασύγκριτη καθώς το σύστημα λειτουργεί πολύ γρήγορα, προσομοιώνοντας ακριβέστερα τη λειτουργία της επιχείρησης χωρίς να απαιτείται η χρήση περιφερειακών εφαρμογών. Παράλληλα, αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες, επιτυγχάνεται έγκαιρη και αξιόπιστη πληροφόρηση σε όλα τα επίπεδα της επιχείρησης.

Τα σύγχρονα συστήματα λογισμικού υπόσχονται γρηγορότερη και ευκολότερη ανάπτυξη, μεγαλύτερη διαλειτουργικότητα με άλλες εφαρμογές και συστήματα, απλουστευμένη επέκταση και διαχείριση των λύσεων και τη μετάβαση από τους σημερινούς ιστοχώρους ενημέρωσης στις αυριανές υπηρεσίες Ιστού.

Στο νέο, γεμάτο προκλήσεις, ραγδαία αναπτυσσόμενο και συνεχώς μεταβαλλόμενο

περιβάλλον, η εικόνα για ένα διάστημα θα είναι χαοτική. Νέες επιχειρηματικές δραστηριότητες, ιδέες κάθε είδους, υπέρμαχοι των αλλαγών και οπισθέλκουσες δυνάμεις θα διασταυρώνουν τα ξίφη τους για μια θέση στο νέο σκηνικό.


No comments:

Post a Comment